środa, 13 listopada 2013

6.60 Tak bardzo mi się nie chce

Bydgoszcz (Bromberg)

Zmęczenie pracą daje mi się we znaki. Przychodząc do domu nic mi się już nie chce, a powinno mi się chcieć. Nie mam pomysłu, jak mam się zmobilizować to pracy nad sobą. Mózg by chciał, a ciało mówi - weź się połóż i odpocznij, przecież cały dzień pracowałeś. Ciało chyba jest mądrzejsze, bo wie, że po ciężkiej pracy należy się odpoczynek. Mój mózg mnie dręczy, że za mało, że się lenię... Ach cóż począć. Plany są jak zwykle ambitne. No i na ambicji się kończy.
Tydzień temu dostałem kolejną propozycję pracy. Odmówiłem. I ten fakt, że jest dla mnie praca, że jest jej dużo - ba bardzo dużo - powoduje, że się zadręczam nicnierobieniem. Mój mózg cięgle mnie deprecjonuje. Wolę jednak moje ciało, które każą mi odpoczywać. Dzisiaj pewnie też zwycięży...

Ważne jest by nigdy nie przestać pytać. Ciekawość nie istnieje bez przyczyny. Wystarczy więc, jeśli spróbujemy zrozumieć choć trochę tej tajemnicy każdego dnia. Nigdy nie trać świętej ciekawości. Kto nie potrafi pytać nie potrafi żyć.
Albert Einstein

Brak komentarzy: